بررسی تخصصی بررسی تخصصی Samsung Galaxy Note N7000 ؛ بازی قدرت

یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید

یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید.قیمت های گوشی

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

Samsung Galaxy Note N7000 ؛ بازی قدرت
معرفی

تبلت ها  جذاب هستند اما هدفی هم دارند. صفحه ی نمایش بزرگتر ، رزولوشن بالاتر تصویر و مقدار شارژ بیشتر باتری ، آنها را برای انجام کارهای خاص ، مناسب و با ارزش می کنند. به همین دلیل است که مردم نه تنها جذب آنها می شوند بلکه به تبلت ها احساس نیاز پیدا می کنند . چیزی که چندان خوشایند نیست احتیاج به حمل همیشگی دو دستگاه به طور همزمان است ، مخصوصا هنگامی که یکی از آنها در هیچ جیب متعارفی قرار نمی گیرد .

 

 اینجاست است که Galaxy Note  Samsung خود نمایی می کند . هدف شرکت این بود که رزولوشن بالای تصویر و مقدار شارژ بالای باتری  یک تبلت را با هم ادغام کرده و محصول تازه ای را روانه ی بازار نماید که همچنان بتوان آن را در جیب قرار داد . به طور حتم این گوشی اهداف Samsung را برآورده ساخته است  . اما موفقیت تضمین شده نیست. هیچ شباهتی بین  Samsung Galaxy Note  و تلبت های  هفت اینچی وجود ندارد . کاربران واقعی به راحتی نسبت به مزیت ها و فواید Galaxy S II متقاعد خواهند شد اما ما در مورد  یک تبلت فشرده مطمئن نیستیم  .

 

اما هیچ دلیلی وجود ندارد که بخواهیم با دید منفی  گوشی را مورد بررسی قرار دهیم . بیایید نگاهی به ویژگی های آن بیندازیم :

 

ویژگی های کلیدی :

·         پشتیبانی چهاربانده از GSM و سه بانده از 3G

 

·         پشتیبانی از HSDPA با سرعت 21 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 5.76 مگابیت بر ثانیه

 

·         صفحه نمایش تمام لمسی خازنی 5.3 اینچی Super AMOLED با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن   1280 x800) WVGAپیکسل )

 

·         سیستم عامل Android 2.3.5 به همراه رابط کاربری TouchWiz 4

 

·         پردازنده دو هسته ای 1.4 گیگاهرتزی Cortex A9 ، شتاب دهنده گرافیکی Mali-400MP ،تراشه Exynos و یک گیگابایت حافظه  RAM

 

·         دوربین هشت مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار، فلاش LED ، سیستم تشخیص چهره ، لبخند و چشمک

 

·         ضبط ویدیویی HD 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه

 

·         پشتیبانی دو بانده از Wi-Fi 802.11 b/g/n

 

·         GPS  به همراه عملکرد AGPS ، قطب نمای دیجیتال

 

·         حافظه داخلی 16/32 گیگابایتی ، اسلات کارت حافظه microSD

 

·         سنسورهای شتاب سنج ، ژیروسکوپ و مجاورت

 

·         سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری

 

·         امکان شارژ از طریق پورت microUSB با قابلیت USB Host ،و تبدیل آن به خروجی تلویزیون با (پشتیبانی از پخش 1080p با استفاده از MHL)

 

·         بلوتوث استریو  v3.0

 

·         رادیو اف ام با RDS

 

·         کیفیت صدای فوق العاده

 

·         بدنه باریک (ضخامت 9.7 میلی متری) و وزن معقول 178 گرم

 

·         دوربین ثانویه دو مگاپیکسلی برای برقراری تماس های ویدیویی

 

·         پشتیبانی کامل از فلش ، بهره گیری از شتاب دهنده گرافیکی در مرورگر وب و فراهم آوردن امکان پخش ویدیویی 1080p در آن

 

·         پشتیبانی از) NFC اختیاری، اما نه بدون به روز رسانی نرم افزاری(

 

·         ویرایشگر اسناد آفیس

 

·         نصب بودن پیش فرض File Manager

 

·         پشتیبانی فوق العاده از فرمت های ویدیویی

 

·         باتری 2500 میلی آمپری

 

 
نقاط ضعف اصلی

·         در هر جیبی به راحتی قرار نمی گیرد .

 

·         استفاده از گوشی با یک دست بسیار سخت تر از گوشی های هوشمند دیگر است .

 

·         بدنه تمام پلاستیکی

 

·         عدم تعبیه کلید اختصاصی دوربین

 

·         صفحه ی HD از ماتریس PenTile استفاده میکند که باعث کاهش رزولوشن تصویر شده میشود.

 

·         قرار گیری اسلات کارت حافظه microSD در زیر کاور باتری

 

·         صدای ضعیف بلندگو

 

گوشی های هوشمند زیادی وجود ندارند که در حال حاضر  بتوانند خود را به رخ Galaxy S II بکشند اما Galaxy Note به راحتی می تواند از پس این کار بربیاید . چیپ ست Exynost با پردازنده ی قویتری ، صفحه ی AMOLEDبا یک ملیون پیکسل و از همه مهم تر اینکه امکانات بسیار زیادی هم در آن قرار داده شده است . و حتی سیستم عامل اندروید که به مصرف زیاد باتری مشهور است نمی تواند در یک روز باتری  2500   میلی آمپر گوشی را تمام کند . البته در این ویژگی بسیاری از گوشی ها حرفی برای گفتن ندارند .

 

 این گوشی قلم  را به ما معرفی می کند که به طور حتم یک بعد کاملا جدید را در استفاده از گوشی های هوشمند پدید می آورد  . نوت پد های از مد افتاده ، اخیرا مدل جدیدی را عرضه نکرده اند اما Galaxy Note از ویژگی آنها برای برتری خود به خوبی استفاده کرده است .

 

نگاهی به محتویات درون جعبه

سامسونگ توانسته است Galaxy Note را در یک جعبه ی بسیار متراکم جا بدهد که تنها چند میلیمتر از خود دستگاه  بزرگتر است . این بسته شامل یک شارژر، یک هدست یک تکه، یک کابل Micro USB و کتابچه راهنمای کار با گوشی است که شامل تمام موارد اولیه می شود.  باید توجه داشته باشید که دستگاه خارج از جعبه به  فضای بیشتری نیاز دارد.

 

خبر بد این است که تبدیل MHL که باید از آن برای بهره گیری از خروجی HD تلویزیون از آن استفاده شود و همین طور تبدیلی که امکان استفاده از قابلیت USB Host را مهیا می سازد ، به صورت جداگانه به فروش می رسند.بسیاری از کاربران حتی زحمت خرید این دو را نیز به خود نمی دهند و شانس آزمودن آن ها را نیز نمی یابند.

 

نگاه 360 درجه به Samsung Galaxy Note  :

Galaxy Note با ابعاد x 9.7  146.9 x 83  میلیمتری یک گوشی هوشمند معمولی برای شما نخواهد بود. سامسونگ بخوبی توانسته قسمتهای میانی گوشی را بسیار نازک نگه دارد ، در صورتیکه گوشی های بزرگ معمولا در این موارد بسیار حساس هستند. Galaxy Note ابعاد بزرگی دارد اما از نوع گوشی های خشک و سنگین نیست . بدنه ی باریک و صفحه نمایش بزرگ حس شکنندگی و کمبود قدرت فیزیکی را به ما منتقل می کند . 178 گرم وزن سبکتر از چیزی است که شما انتظارش  را داشتید و تنها 10 گرم از Optimus 3D(گوشی شرکت ال جی) سنگین تر است.

 

 
 
طراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ با طراحی Galaxy Note به سراغ سادگی رفته و ایده ی خوبی به نظر می رسد. صفحه ی نمایش5.3  اینچی بسیار ایده ی خوبی است و به سادگی طراحی شده و نکته ی خاصی در این زمینه وجود ندارد .

 

 قسمت پشت گوشی برجستگی خاص دارد که در مدل Galaxy S II  هم آنرا شاهد بودیم و مورد استقبال قرار گرفته بود. در این مدل رنگ آن آبی تیره عرضه شده (خیلی تیره تقریبا مثل مشکی) با وجود این برجستگی ، در دست گرفتن گوشی راحت تر صورت می گیرد . دستگاهی با این ابعاد برای در دست گرفتن معمول دشوار تر گوشی های معمولی است و برجستگی روی کاور باتری میتواند کمی در این زمینه کمک کند.

 

این گوشی دارای یک قاب فلزی است که در کناره های گوشی و پانل جلویی همراه با یک دکمه ی کنترلی کشیده شده است. البته این تنها چیزی است که در حالت خاموش صفحه ی گوشی به چشم می خورد . زمانی که آنرا روشن میکنید تمام توجه ما را صفحه ی آن به خود جلب میکند.

 

صفحه نمایش

Samsung Galaxy Note  N7000 دارای صفحه ی 5.3 اینچی Super AMOLED با رزولوشن WXGA است . بله درست است، ما در مورد کنتراست بی همتا ی 800 *1280پیکسل در بزرگترین صفحه ی AMOLED در بازار صحبت میکنیم. (عنوانی که بزودی تبلت گلکسی 7.7 بزودی از آن خود خواهد کرد).  Super AMOLEDها در  مقیاس کوچکتر بقدر کافی گیرا بودند ، اما این مدل تماشایی است.

 

پس از ذکر مشخصات، کمتر نیاز داریم تا در مورد کیفیت تصویر صحبت کنیم. با تراکم پیکسل در حدود 285پیکسل در اینچ و کنتراست نا محدود، این AMOLED بسیار بزرگ وسیله ای لذت بخش برای استفاده است .

 

سطوح روشنایی مناسب و کافی هستند ( اگرچه جزو  قسمت های مهم Super AMOLED نیستند) و گوشی عملکرد فوق العاده و بدون عیبی در فضای باز دارد . همه ی نوشته ها بدون اهمیت داشتن میزان شدت نور خورشید در نمایشگر گوشی کاملا خوانا می باشند . زوایای دید نیز جزو نقاط قوت محسوب میشوند اینطور به نظر میرسد که آیکن ها روی سطح شیشه نقاشی شده اند.

 

مانند دیگر AMOLED های اخیر شرکت سامسونگ، نمایشگر Galaxy Note تنظیماتی برای اشباع رنگ دارد.شما می توانید بین رنگهای فوق العاده زنده اما نه چندان واقعی و رنگهای طبیعی تر انتخاب خود را انجام دهید.

 

تنها نقطه ی ضعف در صفحه ی 5.3 اینچی اینست که علی رغم برادران Super AMOLED Plus دیگرش ، بجای ماتریس RGB از PenTile استفاده میکند . یعنی اینکه هر پیکسل بجای سه زیر پیکسل، دو زیر پیکسل دارد که هروقت بارگزاری زیر پیکسل ها استفاده میشود، رزولوشن موثر را کاهش میدهد.

 

به هر حال با داشتن پیکسلهای بسیار زیاد ، نقطه نقطه بودن صفحه  کمتر به چشم می آید. یعنی باید از فاصله ی بسیار نزدیکتر از فاصله ی مناسب و معقول نگاه کرد تا پیکسل ها را مشاهده کنید . با آن نوع تراکم پیکسل ، PenTile تفاوت کمتری ایجاد میکند.

 

 در آخر ، در اینجا ما آزمون سنتی روشنایی صفحه را انجام می دهیم که تایید میکند صفحه ی Galaxy Note در مقایسه با Galaxy S2 که از ماتریس PenTile  استفاده میکند، کمی روشن تر است . نمره ها ی ستون سوم و ششم اهمیت دارند.

 

 

کنترل ها

گرچه مجبوریم چشمان مان را بر روی این همه زیبایی ببندیم و به ادامه بررسی طراحی سخت افزاری گوشی بپردازیم.در پایین صفحه نمایش ، همان سه کلید همیشگی که در نسخه بین المللی galaxy S دیده می شد ، تعبیه شده اند. در این قسمت کلید سخت افزاری Home در مرکز و کلید های خازنی Menu و Back در دو طرف آن به چشم می خورند.

 

مثل همیشه با فشردن طولانی مدت کلید ها به عملکردهای دیگری دست می یابید ، با فشردن طولانی مدت کلید Menu به جستجوی Google و با فشردن طولانی مدت کلید Home به Task Switcher دست خواهید یافت. اگر دو بار پیاپی کلید Home را بفشارید ، امکان استفاده از دستور صوتی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

 

در بالای صفحه نمایش ، گوشی خروجی صدای مخاطب و سنسورهای محدود کننده نور و مجاورت گوشی به چشم می خورند. دوربین ثانویه ای نیز برای تماس های تصویری تعبیه شده است و این بار به یک دوربین دو مگاپیکسلی ارتقا داده شده است.

 

کناره سمت چپ Samsung Galaxy Note  میزبان کلیدهای تنظیم صدا و روزنه مخصوص بند گوشی است ، از کلیدهای تنظیم صدا می توانید برای افزایش و کاهش بزرگنمایی در دوربین هم بهره بگیرید. البته جای مناسبی برای دسترسی نمی باشد . می توان گفت که اگر شما بخواهید گوشی را فقط با یک دست کنترل نمایید ، دسترسی به دکمه ها غیر ممکن است . اما زمانی که شما گوشی را به صورت افقی نگه می دارید ، دکمه ها دقیقا زیر انگشت شست قرار می گیرند و برای فیلم برداری نیز چنین است . 
 

 

دلیل مهم تر قرار دادن دکمه های تنظیم صدا در سمت چپ گوشی وجود کلید روشن/خاموش/قفل صفحه نمایش در سمت راست آن است است و اگر در بالای گوشی تعبیه می شد ، دسترسی به آن راحت تر بود . اثری از کلید اختصاصی دوربین که قطعا از آن استقبال می شد ، به چشم نمی خورد. کلیدهای مجازی شاتر در نظر گرفته شده از حد کامل فاصله دارند.

 

کناره بالایی گوشی، سوکت صوتی 3.5 میلیمتری استاندارد را که هیچ پوشش محافظی نیز ندارد ، در خود جای داده است و همین طور میکروفون دوم آن ( که امکان ضبط صدای استریو در ویدئو ها و جلوگیری از نویز در تماسها را میدهد) نیز همینجا قرار دارد .

 

 کناره پشتی Samsung Galaxy Note جاییست که لنز دوربین هشت مگاپیکسلی را در خود قرار داده است. درست در کنار آن ، فلاش LED دیده می شود که می توانید چه در هنگام عکاسی و چه در هنگام فیلمبرداری از آن بعنوان نور کمکی استفاده کنید.

 

قسمت قلم S در پایین گوشه ی راست قرار دارد.قلم به همراه یک کلید است که اجازه ی انجام عملیات دیگری را هم به شما می دهد، به طور حتم در قسمت های بعدی بررسی به آنها توجه خواهیم کرد . چیزی که میخواهیم اینجا بگوییم اینست که خود قلم راحت بیرون نمی آید .شاید اینطور بهتر از این باشد که شل باشد و گم شود.

 

پورت microUSB در کناره پایینی گوشی تعبیه شده است و از آن هم برای شارژ گوشی و هم برای انتقال داده از/به گوشی استفاده می شود. نه تنها این پورت از USB Host پشتیبانی می کند بلکه با وجود تبدیل MHLقابلیت استفاده از آن به عنوان خروجی تلویزیونی HD نیز وجود دارد.

 

با بازکردن کاور گوشی باتری  2500 mAh دیده میشود که به اندازه ی کافی قدرتنمد هست تا Galaxy Note را تا چند روز با استفاده ی معمولی روزانه نگه دارد . گرچه صفحه ی نمایش باید تاوان اندازه ی بزرگ خود را بدهد و نباید انتظار معجزه داشت.

 

باتری گوشیSamsung Galaxy Note  توانست حدود 39  ساعت دز حالت معمولی استفاده ی روزانه شارژ نگه دارد . می توانید 39 ساعت مقدار شارژ باتری را صرف یک ساعت تماس 3G و یک ساعت پخش ویدئو و یک ساعت وبگردی در هر روز کنید . این نتیجه از چیزی که از دیگر گوشی های هوشمند این دوره  میبینیم ، بسیار بهتر است.

 

کنار باتری اسلات Micro SD و قسمت سیم کارت قرار دارند. باعث تاسف است که نمیتوانید کارتهای میکرو اس دی را در حالتی که روشن است عوض کنید و با این همه فضای کافی احساس می کنیم سامسونگ می توانست بهتر عمل کند.

 

در کل تکنولوژی سامسونگ  دو قسمت دارد. اگر به آن نگاه کرده و یک تبلت فشرده را بینید عاشق  صفحه ی شکننده ی ان خواهید شد. البته ، کار کردن با یک دست حداقل  در ابتدا بسیار سخت است  اما غیر ممکن نیست .

 

کلیدهای سخت افزاری معمولا در دسترس نیستند اما در عوض صفحه ی HD فضای زیادی را در اختیار شما می گذارد که میتوانید از تصاویر، ویدئو ها و وب سایتهای مورد علاقه تان لذت ببرید.طراحی ساده ی ظاهر  و بدنه ی کاملا پلاستیکی برای این گوشی مناسب است. درمورد کیفیت ساخت تردیدی وجود ندارد. صفحه ی بزرگ و نیمرخ نازک باعث میشود بنظر شکننده بیاید اما برای استفاده ی روزانه چیزی برای نگرانی وجود ندارد.

 

چیزی که شما در موردش اطمینان ندارید، استفاده از آن بعنوان یک گوشی تلفن است.کمی عجیب به نظر میرسد اما خب پس هدفون ها به چه درد میخورند؟

 

رابط کاربری

Samsung Galaxy Note  با نسخه ی 2.3.5 Gingear bread اندروید به بازار عرضه می شود و نسخه ی چهارمTouch wiz به طور پیش فرض بر روی آن نصب است . تغییر ظاهری آن بیشتر در رزولوشن WXGA مشاهده می شود و می تواند کیفیت بهتری را ارائه دهد . البته بیشتر بخش ها شبیه گوشی Galaxy S II   می باشد .

 

تمامی تغییرات سخت افزاری خوب هستند اما سال های اخیر به ما نشان داده اند ، آنچه سبب جلب رضایت کاربران می شود ، تجربه خوب از کار با رابط کاربری گوشی است. البته سامسونگ به ارائه چنین تجربه ای مشهور است و تمامی تلاش شان را هم برای بهبود رابط کاربری اختصاصی شان یعنی TouchWiz به کار گرفته است.

 

تغییرات حاصل شده توسط نسخه 4 این رابط از صفحه قفل گوشی آغاز می شوند و اکنون به جای اینکه تنها در دو سمت حرکت کنید ، با کشیدن انگشت تان به هر سو ، قفل گوشی باز خواهد شد. قابلیت جذابی که به رویدادهای از دست رفته چون تماس ها و پیام ها نیز الگوی قفل گشای خاص خود را می بخشد ، نیز در اینجا در دسترس است.

 

نظرات شما عزیزان:

شیخ راشد
ساعت22:33---29 مرداد 1392
سلام داداش.عالی بود.من عاشق گلکسی هستم.لطفا بیشتر بذار عکس و مشخصاتشو.ازین نوت هم ک دیه عاشقش شدم
پاسخ:سلام داداش گل گلاب باش حتما سفارشی برای شما میزارم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 27 / 5 / 1392برچسب:,

] [ 10:46 بعد از ظهر ] [ امیر حسین قاسمی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه